Städning + Ridning = Trött.

Idag har vi haft städdag i stallet! Eller egentligen både stallet och ridhuset :) Efter många timmars städande tränade jag med Fashion för Torun också :)
Halv 1 väckte pappa mig idag och sa att jag inte fick sova bort hela dagen. Shit, om en halvtimme ska jag va i stallet! :o Jag kom faktiskt inte sent, men Torun gjorde däremot. Jag och My sopade och svabbade golvet utanför toaletterna, sen var hon tvungen att sticka så jag svabbade korridoren utanför klubbis. Kom inte längre än till klubbis innan jag fick svabba av där inne också, på plastmattan iaf. När det var klart kom jag ingenstans för det låg grejor i korridoren som skulle slängas så Torun kom och hämtade det. Under tiden dammsugade jag i klubbis eftersom inte Moa och Petra gjort det. Det var rätt mögigt där inne faktiskt :/ Flyttade också på allt, eftersom inte Moa gjort det när hon sopade så där var rätt mycket smuts under bordet och stolarna. När klubbis sen var klart gick vi ut i stallet. Jag plockade ner pyntet hos Fashion och fixade lite. Gick in i klubbis igen och bytade om. Hämtade hjälmen och gick ut i stallet, där jag satte ut Fashion i gången. Borstade henne, satte på benskydd och sadel, ländtäcke och träns och gick ut i ridhuset. Skrittade fram i ca 15-20 min innan jag började trava fram henne. Hon va ganska stel i vänstersidan idag, men jag lyckades rida igenom den och fattade galopp. Red i galopp ganska länge, då hon är lättare att jobba i galoppen. Tillslut var hon ganska fin :) Torun kom och satte upp lite hinder. Red lite på volten i galopp och tränade trepunkts- och tvåpunktssits i galoppen. Gick bra och Fashion var ännu finare efter. Började hoppa fram, hon är sjukt jävla söt, för även om det är ett 60 cm räcke så hoppar hon 20 cm över x) Red sen i galopp mot det och hoppade ett par ggr, det gick bra. Bytade sen till oxern och den var lite högre. Hon hoppar så sjukt mycket igenom ryggen så hon sköt mig ur sadeln några ggr x) Höjde upp sen till 1 m tror jag :) Fick ta ett par språng innan vi fått in rätt grundtempo och taxering. Men sen hoppade hon ett riktigt snyggt språng och språnget efter kraschade vi x) Det gick bra! :P Upp med hindret igen och vände på det. Hoppade från andra hållet och där hoppade hon också mycket bra :) Skrittade av sen och pratade lite med Carro som var där med Romero. In med Fashion och sen in i klubbis och byta skor igen. Upp i cafeterian och åt min thaibox :) Satt och pratade med Andy och lyssnade på musik tillsammans med Mia :D Mamma joinade sen och åt det som blev över i min box. Sen skulle Mia åka och Cissi kom ett tag senare. Pratade ännu mer, och sen ringde jag pappa som kom och hämtade mig och mamma som han skjutsade hem innan vi körde hem. Plockade även upp Stoffe hos mamma så han joinade mig och pappa här. Nu ska jag snart glo på lite film innan jag ska sova :D

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0