Snöritt i snöväder.

Idag har det snöat konstant hela dagen. Idag skulle jag ha haft en fotosession med en kompis, men vi ställde in det pga det dåliga vädret. Men mamma ställde upp och fotade mig och Fashion i paddocken istället på vår extremt snöiga snöritt :)
Vid ungefär halv två kom jag till stallet och började direkt göra vid Fashion. Borstade först igenom henne noga och sprutade sedan pälsglans i man och svans och på resten av kroppen förutom under sadeln. Borstade man och svans med en vanlig hårborste och tog sedan en mjuk borste till att borsta ut glansen i pälsen. Ja, sen tog jag samma borste och borstade henne i huvudet. Hon höll på att somna i famnen på mig ^^, Därefter kratsade jag hovarna, broddade och satte hovfett under dem. På med utrustningen och sen gick vi ut. Red först fram i stora. Det tar mycket kortare tid nu att får henne att släppa, när jag har lärt mig att parera henne bättre. Där stod även ett kryss där inne som var typ 30cm högt kanske? Iaf, när jag hade galopperat henne och gjort byten och så så skrittade jag lite innan jag kom i trav på det. Hon tog ett jätteskutt över det trots att det bara var litet x) Kom i galopp nästan gång och då hoppade hon över det som om det var typ 80 cm x) 
Ja, sen skrittade jag lite igen innan vi gick ut därute. Där red jag först på en volt runt mamma i trav och galopp och sen utvidgade jag mina vyer lite och kom på banken. Första ggn blev det ett väldigt konstig första språng och ännu värre andra språng x) Ja, sen när jag red emot den igen så blev det om möjligt två värre språng xD Ja, sen galopperade vi ett större varv i paddocken, inte hela dock för jag vet att där är is under längst ner, men tillräckligt stor för att hon skulle få sträcka lite på sig. Hon hängde som in i i tygeln sen för det är tungt att gå i snö, det vet man juh själv :P Ja, sen travade jag lite till och gick sen upp i lilla och travade av henne :) 
Efter hon var klar så tittade jag och Josse på Kung Fu Panda i klubbis. Haha, jag kan fortfarande inte få ut den scenen ur huvudet när sköldpaddan ska blåsa ut ljusen xD Fick pausa filmen typ mitt i för att vi fick hämta hästarna, Chamaro och Tuna i hagen däruppe för kvällsjouren inte kunde det. Så vi trodde att Tuna skulle va värst så jag fick ta henne. Men det visade sig att Chamaro var värst och började springa runt och steppa som en dansör. Så vi bytte häst och jag fick gå med den steppande Chamaro. Han är inte liten när han blåser upp sig och taktar x) Men när han försökte springa över mig drämde jag grimskaftet i bringan på honom och gck sedan lugnt bredvid honom med löst grimskaft. Det blir bara värre om man håller emot för då blir det dragkamp, och vem tror ni vinner? En människa på 55 kg eller en häst på 600-700 kg? Svaret är ganska självklart. In med honom i boxen iaf, borstade av snön från täcket, eftersom det inte var blött igen så behövde jag inte byta det, då torkar det fortare på honom. Bytade dock täcke på Tuna för ngn idiot hade släppt ut henne med hennes innetäcke och fleecetäcke :s 
Ja sen såg vi klart på filmen innan jag gick hem :)
Här är snöritten:

Eller iaf en bit av den :P

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0