Sjukdomsridning.

Haha, jag kom inte på ngt annat x) Men jag har varit sjuk nu i en vecka så jag har inte ridit något, utan bara legat hemma. Idag fick faktiskt Fashion komma ut lite i ridhusspånet, trots att jag var sjuk :P
Hon hade inte blivit riden på en vecka, så hon va lite sur i början. Men jag orkade inte bråka med henne, och jag fick inte heller anstränga mig så mycket så jag red fram henne i skritt och trav i lite slarvig form och gjorde istället mycket galopparbete. Hon är alltid lättast att jobba i galoppen. Så jag red henne på en volt, flyttade henne för ytterskänkeln och tog in ytterbogen i höger varv. Red tvärtom i vänster varv, alltså böjde igenom henne och lättade lite på yttertygeln så hon kunde ställa ordentligt. Gjorde sen ett försök till byte, men hon ville inte så jag saktade av och fattade ny galopp. Sen skrittade vi lite så jag, framför allt, kunde hämta andan x) Fashion va inte så speciellt trött men jag var :P Fattade sen ny galopp igen och provade på ett byte igen, och denna gången gav jag henne en skarpare hjälp och tydligare så nu bytade hon lätt. Red henne en volt och bytte sen tillbaka igen till andra varvet och det gjorde hon också bra :) Travade av henne sen och då kände jag hur hon krökte ihop bakbene, trampade under sig och var elastisk i ryggen, hon gick där hon skulle och låg hårt på bettet, haha! Hon höll på att dra tyglarna ur händerna på mig, så hårt hon höll i det x) Men hon gjorde fina längningar och travade jättefint, till och med pappa såg skillnad på henne x) Skrittade av henne sen och skulle gå in. Där kom Krille med traktorn och Fashion blev väldigt rädd för honom. Så när vi kom ut så blev hon så rädd så hon flög ut med mig FRAMFÖR sig. Jag stod precis vid bogen och lutade mig bakåt, kasade ett par m och lyckades peta till henne med spöt så hon svängde och jag kunde få stod på henne. Fyfan, det hade kunnat sluta illa x) Tur att man är van!
Imorgon vet jag inte vad som händer, är jag bättre kan jag nog åka ner och rida då med :D
Snart är det julklappshoppning förresten, jag tror jag ska hoppa båda hästarna där :)

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0