När en dörr stängs, öppnar en annan. Eller nåt. :)

Ja, det har inte blivit mycket till bloggande nu, men eftersom jag har gått luciatåg i skolan och haft repetioner/tågningar hela förra veckan och dessutom tre prov innan lovet så han jag inte varit i stallet alls. Idag blev det dock en liten tripp till stallet och som sällskap hade jag Jessica. Dagens häst blev Loppiplopp :)
Direkt när vi kom till stallet så gick vi till klubbis, där Busig och Miia var :) <3 Hälsade på dem och så sen att Danne var där, frågade var och de sa att han red. Jessica bara "Åh, jag måste se, jag har aldrig sett han rida!!!" Så vi gick in i stora men han hade ridit klart så jag fick skritta av Chamme åt han. Han skulle prata lite med Torun innan han skulle hem, så jag skrittade av honom ett par varv och gick sen in med han. Av med utrustningen coh på med täcket och in med han i boxen :)
Sen märkte jag att Josse inte va där så jag tog ut Loppan istället efter att vi hade haft lite kul i klubbis. x) Vi är fan bäst. "Stå inte där och se så jävla mogen ut!!" Danne blev något förnärmad xP Haha, iaf efter ett tag så sa Danne bara Hejdå Tjejer och körde hem iställer för han pallade inte med vår omogenhet xD
Loppan fick komma ut alltså. Hon var vääääldigt pigg, hon dampade lite vid longeringen innan, ungpållen :P En gång fick en ett ryck så hon höll på att sparka mig i huvudet och dessutom trassla in sig i linan. Hon fick den runt och över nacken liksom så jag tänkte "drar jag i linan nu så får hon panik" så jag släppte ut ett varv till och hon stannade, kloka hästen :P Så jag snurrade loss henne och longerade lite till innan jag satt upp. Skrittade ngt varv på linan, Jessie höll :) Sen skrittade jag själv innan jag började trava och så. Men efter ett tag började hon stanna och sånt för där var hästar på andra volten som hon inte fick följa med så hon blev arg. Och så började hon sparka lite och så, men Jag vägrade att ge mig så vi bråkade lite och så, men sen fick jag henne att trava hela varvet på volten och även galoppera i höger varv :) Så jag var nöjd, skrittade av henne och tog in henne. La på ett extra täcke på Chamme och bytade sen skor i klubbis innan jag gick hem :)

Kram Linnea

Kommentarer
Postat av: malin

sv: heej det var ett tag sen du skrev till mig, om det här med att sätta dit sin header. ja kan hjälpa dig om de fortfarande behövs. har inte haft tid innan

2010-12-14 @ 16:43:04
URL: http://maaaliihn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0