Julahoppningarna.

Idag var det tävling igen fast med Romero denna gången. Vår tredje riktiga tävling, min andra lc med han och min första lc+5 med honom så jag är ändå nöjd över dagens resultat.
Vi kom dit när det var bangång till b-ponnyernas andra klass, Så vi var i ganska bra tid. Tittade på några b-ponnyer och lastade sedan ut. På med alla saker och jag bytade om. Skrittade fram jättelänge, stel i lederna vettu, gamle mannen :) Travade fram lite ute men började inte galoppera förrän vi var inne på framhoppningen.
Första klassen (LC) gick rättså bra. Han kändes fin och hoppade jättefint men när vi hoppade över 6:e hindret så började jag tänka på omhoppningen så jag slappnade av och red inte på sista hindret :P Så det blev ett nedslag där, sista hindret i grunden >.< Haha, men Carro sa att det såg jättefint ut och jag har förbättrat mina händer och ben betydligt. Jag har benen mer om honom nu och händerna är mjuka, följsamma och olåsta :) Så det var positivt ändå ;)
In med honom igen oh vänta tills klassen var slut så det var bangång. Satt sedan i cafeterian ett tag för där var det varmt, tills vi hörde att Amanda Lovén skulle in på banan. Då gick vi bort och lastade ut igen och skrittade fram inför nästa. Nu var han också stel och så men efter typ 15 min aktiv skritt i paddocken var han mjuk och följsam. Travade lite här också och skulle sen komma på krysset. Rider som vanligt fram men GUD där var snö under hindret -.-' Så det blev tvärstopp och runt igen x) Denna gången hoppade han, dock högt över :P
Redan på framhoppingen inför LC+5 (85cm) kände jag stor skillnad på honom, han hoppade mycket mer och högre över hinderna. Han var också mer positiv på ngt sätt. Så det kändes jättebra inför banan då. När jag kom in så mesade han lite och var rädd för allt så jag fick kicka till honom så han skulle gå fram, men sen gick han som en kanonkula runt hela banan. Nuddade översta bommen med tån på femte hindret men det trillade inte, så här blev det omhoppning! Svängde nästa direkt efter 7an och kom bra på åttan. När jag sen skulle svänga till 9an så höll jag på att flyga av för han stod still för en halv sekund, sen hörde jag carro bakom mig "BEEEEN!!!" Och jag tryckte till honom, över 9an fast vi rev det, svängde sen direkt igen, på muren. Jag tryckte av honom men han tog ett halvt språng till och slog ner en kloss från muren sen hoppade han 11an också :) Jag tyckte han var jätteduktig ändå, det var mitt fel att vi slog ner alla tre bommarna men Carro sa att det såg mycket fint ut och att vi måste träna omhoppningssvängar hädanefter x) Men hon sa att jag red mycket bättre, men bättre eftergift, lättare hand och starkare ben. Så det är mycket positivt :) Jag är själv nöjd med honom, man kan inte vinna varje gång men får jag bara kläm på honom i omhoppningar så vinnar man hur mke som helst :D
Jag är iaf jättetrött nu, adrenalinet pumpar värre på honom än någon häst jag ridit på tävling. Han har en så härlig speed, så jag skakade som ett asplöv när jag ridit klart x)

Kram Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0