Dubbellektion pga missad lektion.

Idag fick det bli ett kombinerat tvåtimmarsridpass med dressyr första timmen och hoppning den andra. Hästen heter, som vanligt, Fashion :)
Jag hade följe med Miia ner till stallet först, och vi kom dit vid 3 typ. Vi pyntade hos Fashion och Calorie, Fashion var väääldigt konfundersam när jag klättrade på hennes boxdörr. Synd att jag inte hann fota det, får göra det imorgon :)
Väntade i klubbis ett tag sen, värmde mina fötter och händer, för de var verkligen kalla som isbitar! När klockan blev halv 5 gick jag ut och gjorde iordning Fashion.
Dressyren idag var lite valfritt, det var liiiite jobbigt eftersom Fashion inte blivit riden på ett tag. Hon tog ändå bettet otroligt snabbt idag, men hon drog som sören i dem så jag höll på att tappa dem. Hon har ganska bra kraft i nacken och trycker hon ner i bettet då blir hon ganska tung x)
Hon gick iaf bra redan efter en halvtimme så jag slutade där och skrittade henne ett tag, sen bytade vi sadel och så skrittade jag återigen. Men då var jag så trött så jag frös som in i så jag stod still ett tag och typ låg över manken på henne, men hon stod still hela tiden <3 Vi hade lite roliga konversationer där, jag, moa och mia men ändå x) Red sen Fashion och hon blir sjukt jävla stark i hoppningen, frågan är om hon inte behöver ett skarpare bett när det gäller hoppningen så hon lyssnar lite xD Släpper jag efter 1 cm på tygeln innan ett hinder så drar hon iväg och hoppar rakt igenom hindret istället. Så när jag håller igen henne hela vägen fram till hindret så hoppar hon sjukt bra, nästan för bra för hon skjuter mig ur sadeln varje gång, så jag höll på att få mig en flygtur idag x)
Men sen gick det bra på en övning som hon hade jättesvårt för i början av terminen och hon var jätteduktig!
Så jag skrittade av henne sen, och sen var jag så trött så jag höll på att somna ståendes! Gud, ni anar inte hur utmattad man blir av ridning! Men det är en underbar känsla. Här är dagens övning så fint ritad av mina extrema paintskills!

Efter jag satt in henne i boxen och lagt på henne täckena så gick jag in i klubbis och där var Mamma, Daniel, Sandra och Sofie fullt igång med att dissa varanda.
Så när jag kom in så blev jag självklart Daniel mobboffer -.-' Som till exempel. Andreas satt och borstade mitt hår, bakåt, så Danne bara tittar upp och säger: Ja, du använder balsam, det är alltid nått. wtf? xD
Senare så sa jag typ att Birger sjöng för oss idag för han tycker om oss, han bara: Ja, då är han nog den enda. Wth? xD
Haha, men hans nya mössa var ändå höjdpunkten, Han har en sån fårafitta ni vet. Så skulle jag knäppa ihop de öronsakerna på huvudet:
Danne - RÖR INTE MIN MÖSSA!!!
Mamma - Jag får se om där är päls hela vägen. *försöker ta mössan*
Danne - Grrr.... *hugg*
Mamma rycker tillbaka handen, jag börjar asgarva.
Danne - Morr.. *visar tänderna lite som en hund*
Mamma börjar asgarva, jag garvar ännu mer.

Jag tittar på Danne igen och han morrar ännu en gång och jag börjar asgarva igen xD
Sen kom det fulaste:
D - Linnea, du är min vän men du är också allt med o framför. Ovän, Okul, Ointressant, O-rolig, Okunnig, Osocial, Onskefull, Otrolig, Ovanlig... och så hittade han på allt möjligt. Tillslut gick det lite överstyr när Cornelia skrek OSKULD! hhahaha, fatta att alla garvade då xD
Jag bara - Du är allt med I framför, Inkompetent, Illojal, Illegal, Intelligensbefriad..
Danne - Egentligen ska det va med första bokstaven i namnet.
Jag - Daniel: Dum, Dumdristig, Daller, Dålig, Det, Däck, Dolme :P

Vi har lite sjuk humor där nere, men vi är iaf oss, och det är vi stolta över! Jag kan slå vad om att vem som helst hade garvat åt oss, om de kommit dit x)
Ja, efteråt fick vi skjuts hem av Danne, han lekte lite i snön med bilen och ett tag körde vi helt på sidan xd
Han lyckades dessutom näästan släppa av oss så vi landade i snödrivan, men icke :P
Imorgon har jag sovmorgon!!!! :D

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0