Barbackaridning part 2.

Idag tänkte jag faktiskt rida barbacka igen, mest för att det är kul :) Fashion var lika konfundersam idag, eller nästan iaf ;)
Jag vaknade faktiskt av mamma idag, när hon ringde mig klockan 12:20 typ x) Så jag gick upp och åt frukost, för vi hade planerat att rida i snön idag. Det skulle jag också gjort om jag inte skullat ta ut loppan. Så Loppan fick springa lite i ridhuset för hon var så extremt rastlös, och när jag sen skulle ta in henne så kom Daniel och sa att han kunde rida henne lite så hon blev lite mer utbildad x) Ja, så jag gav honom pållen och gick in i cafeterian, vid detta laget så kände jag varken fötter eller fingrar :P
Lite senare gick jag ner i stallet igen och satte ut Fashion i gången, tog av täcket och borstade henne. Lindade henne sen med vita lindor (a) Och lade på ett täcke. På med träns och "halsrem" och ut i ridhuset. Fick hjälp upp av mamma och skrittade fram henne länge, precis som igår. När jag skulle börja trava så kände jag att hon inte riktigt gick fram som hon skulle, och såg sen att täcket låg för stramt om bogen på henne så vi plockade av det och sen gick det bättre :) Travade fram henne och så, och försökte fatta galopp men det gick fortfarande inte, hon bara bockade och så, hon höll verkligen på att slänga mig i backen en gång x) 
Jag bad mamma sätta upp ett sockerbitshinder alltså ca 55-60 cm högt. Och innan jag red på det kom jag på varför hon inte vill galoppera med mig barbacka. Hon snubblade och höll på att trilla framlänges, med sadel hade hon bara sprungit på som vanligt efter, men nu när jag satt utan sadel så var hon riktigt snabb på att slänga upp huvudet och vände huvudet lite så hon kunde se mig, för att jag inte skulle trilla framlänges. Aha!!! Hon är faktiskt rädd om mig, det är därför hon inte kunde galoppera, hon vill inte att jag ska göra mig illa! Ni tror säkert inte på mig när jag lägger fram det så, eftersom hon brukar sparka och bocka men det gör hon för att hon vill bestämma. Men när jag sitter barbacka är jag inte lika säker, och det känner hon och då vill hon inte galoppera, i fruktan att jag ska trilla av :) Så egentligen är hon riktigt söt :D
Men då måste jag bevisa henne motsatsen, aaa, att hoppa är osäkrare. Så jag travade mot hindret och hon hoppade över och efter fattade hon galopp hur enkelt som helst :D Men hon var lite osäker i början, fortfarande rädd att jag skulle trilla av. När jag sen red mot hindret i galopp så slappnade hon av och oj, vad kul det var! Hon tyckte det var jättekul att slippa jobba med sadel på sig, så hon ökade takten lite, men då bara drog jag i halsremmen så lugnade hon sig :) Ja, travade henne lite sen och skrittade av, la på täcket igen och gick in i stallet. Tog av lindorna och tränset och släppte in henne i boxen. Lämnade lindorna vid tvättmaskinen och hängde tränset i sadelkammaren och gick därefter in i klubbis, lämnade spöt och hjälmen och gick vidare upp till cafeterian. And the rest is history! Nej, skojja bara. Vi satt där och pratade skit och åt våfflor och vi är då:
Jag
Mamma
Tobbe
Danne
Torun
Andy
Angelika
och Anna :)

Anna är från Nyköping. När Danne sa var hon varifrån hörde jag inte "Ny" Så jag trodde hon var från Köping:
J - Är du från Köping?!
A - Nyköping
J - Jaha, för jag tänkte direkt på 'I en annan del av Köping' när du sa det.
Torun - Hahahah *pekar på Anna, sen på mig* hahahhahahahahhaha
Alla andra - hahahahahhahahaha
Jag - Ojj.. x)

Vi hade trevligt iaf! Pappa kom sen och hämtade mig och mamma, skjutsade hem mamma och sen åkte vi hem. :)

Hon är faktiskt riktigt mysig när hon sätter den sidan till :) 

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0