Barbacka - för första gången.

Ja, alltså, inte för mig, men för lilla Fashion. 10 år gammal och aldrig blivit riden barbacka! :O Ojoj, mycket kvar att jobba på :P
Ja det blev alltså lite barbackaridning idag :) Men innan dess var jag på FCT och köpte ett par nya ridbyxor, svarta, helskodda i skinn med swarowskibling för 300kr! Jag vet, jag trodde inte heller på det ;) Men det är sant.
Sen var jag bara hemma om och bytte om innan jag stack till stallet. Hälsade på Fashion och gick sen och hämtade mina saker. Ut igen till stallet och fixa pållen. Lindade med vita lindor och knöt ett grimskaft om halsen på henne, halsrem ;)
Kom ut till ridhuset och Angelika hjälpte mig upp. Skrittade fram rätt länge, böjde och ställde henne och tillslut kändes hon mycket fin. Travade några varv på volten, men hon vägrade att gå fram där så jag red några hela varv i ridhuset istället. Då gick hon fram jättebra och trampade på bra.
När vi sen kommer till galoppen kan man inget annat än skratta. När jag gav henne första galoppskänkeln så hoppade hon fram likt en katt och sköt sen rygg i varje galoppsprång trots att hon bröt av till en stötig trav efter tre galoppsprång. Nästa galoppskänkel bara travade hon och slängde och skakade på huvudet x) Sen började hon stå och bocka och sparkade om varannat på stället och ett tag lutade hon sig bakåt och slängde sig sen framåt, sparkade och kastade upp huvudet igen så jag knockades x) dock inte så hårt :P Jag försökte ett tag till men fick bara slängtrav och skakande på huvudet så jag bad mamma hämta hennes sadel. Så på med den och upp igen. Travade lite och fattade sen galopp, då gjorde hon precis likadant igen! Sen fattade hon att hon hade en sadel på sig och då galopperade hon. Så jag red igenom henne i galoppen, fick verkligen gå på henne en gång när hon trodde att hon skulle få som hon ville och började gå emot skänkeln och inte ta bettet. Ett pet sen gick hon där hon skulle igen. Galopperade halvt igenom och gjorde byten, galopperade åttor med byte på mitten och vände igenom volten med byte och hon gjorde byte hela tiden, sen var hon mjuk och fin i traven så då tog jag av sadeln igen och försökte fatta galopp igenom men icke! Hon bara slängde med huvudet och trots att jag sa att det gick så sa hon "Nä-Ä! Det går INTE!" :) Hon är för söt ^^,
Här är iaf en bild från filmen :P

Ehe, höga sparkar eller? :)
Och här är boxbilden som jag lovade :P

Inte mycket, jag vet :P

Fashion <3

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0